ponedeljek, 14. maj 2012

11.5.2012 Outeiro – Santiago de Compostela 16,7 km



11.5.2012 Outeiro – Santiago de Compostela 16,7 km, hoje 4 ure, od 7,30 do 11.30 ure, lepo vreme, 14 stopinj

Končano je! 

Na cilju sem, Via  de la Plata je prehojena - od Seville do Santiaga de Compostela.

Iz alberga sem krenil dokaj zgodaj, da bi čimprej prišel v Santiago in morda še ta dan ujel avtobus za Oviedo. O sami poti ni kaj dosti povedati. Skoraj tik do mesta Santiaga se pot vije po kolovozih, skozi gozdove evkaliptusa in borovcev. V vasici, morda 6 km oddaljeni od izhodišča etape v Outeiru, sem opazil odprt bar, vendar je bil kakih 200 m oddaljen s poti. Kljub temu sem šel do njega, popil kavico in se vrnil nazaj na Camino. Ko sem prehodi, še  2 ali 3 km sem v enem izmed klancev dohitel Irca Franka, ki je stokal, da ta dan sploh še ni prišel do kavice. Bil je čisto obupan, ko sem mu povedal, da je en bar pa le bil, vendar malo izven poti. Par kilometrov sva hodila skupaj in klepetala. V vasici Pineiro, le nekaj kilometrov pred Santiagom pa Frank ni več zdržal. Šel je dol s  Camina v vas, iskat bar. Jaz sem nadaljeval po Caminu, in glej ga zlomka, dvesto metrov zatem, ko je Frank šel dol s poti, se je pojavil bar, tik ob poti. Če to ni smola.

Malo predtem sva s Frankom dohitela bosopetega romarja, s težkim nahrbtnikom na ramenih in z romarsko palico v rokah. Pogovarjala sva se, da najbrž dela kako pokoro, ker hodi kar bos po ne najbolj mehkem terenu. Potem pa sva opazila, da za njim vozi kombi in da ga snemajo. Očitno je šlo za kak film ali TV oddajo o Caminu. Seveda sva tega kvazi romarja mimogrede ujela in tudi prehitela. Kamermani pa so morali počakati, da sva midva prava romarja izginila iz kadra. No, potem so tega romarja vzeli v kombi in odpeljali naprej. Ko sem prišel že v predmestje Santiaga, sem ga prehitel še drugič. Tudi tokrat se je moral ustaviti in počakati, da sem izginil iz kadra. Tretjič sem opazil cel kup kamer že v samem mestu, na tlakovani ulici, ki vodi proti Plaza Galicia, menda je ime ulice Sar. Od tam se že lepo vidi zvonik katedrale. In tam so spet čakali svojega bosonogega romarja, pa jim spet priletim naravnost pred kamere. Najbrž so me imeli že poln kufer.

No, in ob 11.30 uri sem svojo pot po Via de la Plati zaključil. Šel sem v Urad za peregrine, tam zraven katedrale. Vrste tokrat ni bilo nobene. Pokazal sem požigosan credencial in dobil svojo Compostelo. Uradnik, mlajši fant, me je vprašal, ali želim imeti na composteli svoje ime iz osebne izkaznice ali latinsko varianto imena. Odločil sem se za latinščino in povedal mi je, da je Bojan po latinsko Pugnum. No, sedaj ima tudi Pugnum Kos svojo compostelo, prejšnje tri je dobil Bojan.

Na koncu še nekaj povzetka. Po podatkih, ki sem jih uporabljal (vodič Eroski) je prehojena varianta Via de la Plate dolga 991,7 km. Prehodil sem jo v dveh delih, prvi del jeseni 2011, drugi del spomladi 2012.

Prvi del od Seville do Salamance je dolg 505 km, prehodil pa sem ga septembra 2011. Za ta del sem porabil 16 dnevnih etap. Povprečno sem na dan prehodil 31,61 km. Dve etapi sta bili ekstremno dolgi, preko 45 km. Hodil sem namreč skupaj s 27 let starim Francozom Charlesom in on je želel biti v Salamanci čimprej. Pa sva pač malo bolj urno stopila...

Še 7 etap je bilo daljših od 30 km, 7 etap pa krajših, manj kot 30 km. V tem prvem delu sem imel vse dni lepo, sončno vreme, temperature pa od 33 do 38 stopinj. Po 13. uri se skorajda ni dalo več hoditi, zato sem etape začenjal zgodaj zjutraj. Če je bilo treba, sem ob 13. uri napravil siesto in nadaljeval pot po 16. ali celo po 17. uri. V prvem delu sem prehodil Andaluzijo, kjer so veliki nasadi oljk, pomaranč, bombaža, tudi vinogradi. Nato je sledila revna Estremadura, ki je bolj poljedelska in živinorejska pokrajina. V zadnjem delu sem hodil že po Kastilji in Leonu. Na poti sem obiskal večja mesta Sevillo, Merido, Caceres in Salamanco. Večji del te poti leži na osrednji španski planoti, imenovani Mezeta.

V drugem delu poti, ki sem ga opravil aprila in maja 2012, sem počasi zapuščal Mezeto in se preko prelazov Padornelo ter Canizo „spustil“ na hribovja in višavja Galicije. Zanimivo je, da je ravninska Mezeta s svojo nadmorsko višino med 800 in 1000 m v večjem delu višja od večine galicijskega hribovja. Drugi del poti od Salamance do Santiaga de Compostela meri 485,7 km.

Za ta del poti sem porabil 17 dnevnih etap. Povprečna dolžina dnevnih etap je bila 28,57 km. Prvi dan sem začel hoditi šele ob 17. uri popoldan, zadnji dan pa sem prišel na cilj že pred poldnevom. Ti dve etapi sta bili obe krajši od 20 km, drugače bi bil povpreček nekoliko višji. Ena etapa je bila daljša od 40 km, 8 etap je bilo daljših od 30 km, 6 etap pa med 20 in 30 km. Vreme je bilo ves čas precej slabo. Vse od 24.4. do 9.5.je padal dež vsak dan. Včasih ves dan, včasih občasno, včasih na začetku etape, drugič na koncu. Ampak noben dan nisem prišel v albergue s suhimi čevlji. Le zadnje tri dni se je vreme malo popravilo, a še vedno je bilo ob jutrih zelo hladno, od 7 pa do največ 15 stopinj. Poti so bile mokre, blatne, težko prehodne.

Na tem drugem delu poti sem porabil okrog 450 evrov. To pomeni, da kar drži tisti podatek, ki sem ga zasledil nekje, da v grobem lahko računamo s stroškom 1 evro na en prehojen kilometer Camina. Se pa da priti skozi tudi malce ceneje. Dvakrat sem prespal v hostlu namesto v albergu. Enkrat je bil albergue „completo“, drugič sem želel posušiti vse premočene cunje, kar mi v albergu zagotovo ne bi uspelo. Pa tudi kaki cervezi (pivo) bi se najbrž lahko odrekel in namesto tega natočil vode na studencu. Ampak, ni mi žal za noben evro. Doživetja na poti odtehtajo vse stroške, vse žulje, vse potne kaplje in vsak „musklfiber“, ki ga začutiš med potjo.

Z veseljem bi to pot opravil še enkrat. In morda jo kdaj v prihodnosti tudi bom, ampak raje ne sam. Pot pa še ni zaključena. Ko pridem domov, moram še zbrati vse fotografije in nekatere razposlati svojim novim prijateljem in prijateljicam, katere sem spoznal med hojo po Via de la Plati.

Za konec še nekaj koristnih povezav, ki so mi pomagale pri planiranju poti:

Eroski - vodnik po poti
prikaz posameznih etap - s foto posnetki
Walk - blog Andreja (v slovenščini)
http://www.csj.org.uk/route-via-de-la-plata.htm
uradna stran Urada za romarje v Santiagu

Ostali moji dnevniki:
Camino Primitivo - 2012
Camino Finisterre - 2012
Camino Portuguese - 2012

Ni komentarjev:

Objavite komentar