torek, 15. maj 2012

10.etapa Alcuescar - Caceres 37,3 km, 18.09.2011

10.etapa,  Alcuescar - Caceres  37,3 km

Še v jutranjem mraku sva s Charlesom zapustila naselje Alcuescar in se pričela spuščati po hribu v dolino rečice Aceite.  Hodila sva po kolovozih med z bodečo žico zagrajenimi pašniki, posejanimi z redkimi črnimi hrasti. Ponekod sva videla govedo na paši, drugod črne svinje, ki so žrle hrastov žir. Reka ima na več mestih zajetja (embalse), vodo  iz teh rezervoarjev najbrž uporabljajo za namakanje. Trava na travnikih je porumenela, izžgana od vročega sonca.

Po dobri uri hoje sva bila pri starem rimskem mostu čez rečico Ayuelo. Še vedno sva na trasi stare rimske ceste proti Astorgi. Na drugi strani tega mostu je manjše naselje Casas de Don Antonio in ustaviva se v baru. Kavica in bocadillo franchesa sta najin zajtrk.

vasica Casas de Don Antonio
Ko nadaljujeva pot proti naselju Aldea del Cano, naju ob poti spremljajo obcestni miljni kamni iz rimskih časov. Prvi je miljni kamen (milliario) s številko XXVII, sledijo še kamni XXVIII, XXX in XXXII. Kamen s številko 29 se je očitno izgubil.

Kamen XXVIII je označen še s ploščo.

Ob 10. uri sva v kraju Aldea del Cano, za nama je 16 kilometrov hoje v prijetnem jutranjem hladu.
V tem kraju je albergue, vendar je mnogo prezgodaj, da bi že tukaj zaključila današnjo etapo. Ustaviva se v baru na glavnem mestnem trgu in si privoščiva daljši počitek.

Ob daljnovodu nadaljujeva pot proti naslednjemu cilju - mestu Caceres. Do tja imava še 20 km poti. Ob 11.30 uri prideva do letališča z zanimivim imenom - La Cervera. To je manjše letališče, s peščeno stezo, namenjeno le športnim avionom. Do Caceresa naju pot vodi pretežno po ravnini, med potjo srečujeva pastirje z velikimi tropi ovac, ki se selijo z enega požganega travnika na drugega.

Ob 16. uri prideva v Caceres. To je zelo lepo mesto, z veliko starimi objekti. Šteje blizu 100.000 prebivalcev in je eno izmed večjih mest v pokrajini Extremadura. Mesto so ustanovili Rimljani leta 25, na kraju, kjer so bile naselbine že v kameni dobi. Stari del mesta je še danes obdan z mestnim obzidjem.  V tem delu mesta ni videti nobenih modernih stavb ali dodatkov, zato tukaj posnamejo veliko zgodovinskih filmov. Celotno mesto je na Unescovem seznamu svetovne kulturne dediščine zaradi stare arhitekture, v kateri se prepletajo rimski, mavrski, renesančni in gotski elementi.

Ustavila sva se v senci na glavnem mestnem trgu (Plaza Mayor). Potem sva na mestnem zemljevidu poiskala albergue, ki se skriva v eni izmed uličic, ki z glavnega trga potekajo proti obrobju mesta.

Torre del Bujaco - mavrski stolp
 Obiskala sva tudi katedralo, cerkev svete Marije, židovsko četrt, si ogledala nekaj mavrskih stolpov, kapelo Hermitage de la Paz in še veliko lepih starih stavb. Caceres je res mesto, kjer se da videti  različne gradbene sloge vse od rimskih časov dalje. Zanimivo, da je Caceres mesto, ki je pobrateno s Santiagom de Compostela in tudi z Gazo v Palestini.

Zvečer sva v mestu ponovno srečala Avstrijko Elisabeth, s katero smo se družili v albergu  pred nekaj dnevi. Skupaj smo se odpravili na večerjo. Naslednji dan sva s Charlesom krenila na pot precej zgodaj, tako da se nisva utegnila posloviti od nje.