ponedeljek, 14. maj 2012

28.4.2012 Zamora – Granja de Moreruela, 41,2 km

28.4.2012 Zamora – Granja de Moreruela – 41,2km , 9 ur, 07.15 – 16.15,
pol ure dežja

Vestna začasna hospitalera, sicer doma iz Francije, je točno ob 06.30 prižgala luč v spalnici in pričelo je šumotanje plastičnih vrečk. Pobral sem svoje stvari iz stojala za perilo, kjer so se sušile, zložil spalno vrečo in se odpravil v kuhinjo. Na voljo je bila brezplačna kava in nekaj koruznih kosmičev. Na hitro sem popil kavo, odstranil časopisni papir iz čevljev in se med prvimi odpravil na pot. Zunaj je bilo še malo mračno, ko sem jo skozi mesto ubral proti severu. Ker je včeraj padalo ves dan in tudi celo noč, so bile poljske poti popolnoma razmočene. Zato sem se odločil, da bom ta dan prebil v glavnem na cesti N-630, ki vodi iz Zamore proti Benaventeju in naprej proti Leonu. Tik pred prvim krajem Roalesom, ki je od Zamore oddaljen kakih 6 km, sem dohitel romarja, ki je korakal z veliko palico v levi roki. Slikala sva se pred znamenjem na glavnem trgu v Roalesu, potem sva se pričela pogovarjati. Povedal mi je, da je iz Bretanje in da že drugič hodi po Via de la Plati. Prvič je šel preko Ourenseja do Santiaga, tokrat gre le do Astorge. Prehodil je cel kup Caminov, v glavnem tiste, ki pričenjajo v Franciji (Le Puy, Vezelay, Brest) in tudi Primitivo. Očitno je, da se na tej Via de la Plata znajde mnogo več starih mačkov kot na ostalih poteh. Tudi v albergu v Granji de Moreruelo ta večer sem srečal holandski par, ki je drugič na Via de la Plata. Tokrat sta startala iz Valencie pred 27 dnevi. Ker je Francoz hodil malo prepočasi zame, sem ga kmalu pustil zadaj. V Montamarti sem se ustavil v baru na desni strani glavne ceste. Za pozni zajtrk sem si naročil in pojedel tortillo francese (pol francoske štruce z dvema umešanima jajcema) ter popil še eno kavico z mlekom. Ko sem odhajal iz bara, je Francoz ravno zavijal vanj.

Malo naprej od naselja Montamarta sem na križišču skrenil z glavne ceste in šel po kolovozih do rezervoarja Ricobayo. Bil je popolnoma prazen, brez vode. Ne vem, kako bodo letos zalivali polja, če v zajetju nimajo zaloge vode za sušno poletje. Ko sem šel skozi manjše naselje, me je ognjevito napadel manjši kužek. To ne bi bilo nič hudega, če se ne bi za njim vsul cel trop psov iz naselja, katere je mali vražič dvignil. Zamahoval sem s palicami proti njemu, a to ga je le še bolj razburilo, enako pa trop za njim. Potem sem se sklonil in pes je utihnil. Ko pa sem pobral kamen s tal, je pobegnil proti domu. Očitno to kretnjo že dobro pozna.

Sledilo je 5 km popolnoma ravne ceste do razvalin gradu Castrotorafe.Grad je nekoliko odmaknjen od glavne ceste in v popolnem razsulu. Kjub temu je zaščiten kot kulturna dediščina Španije že od leta 1931 dalje. V uporabi je bil kot vojaška utrdba od XIII. do XVIII. stoletja. Še danes se da po sledovih zidovja in okopov sklepati, da je bil zares mogočna utrdba za tiste čase. Ker je medtem prenehalo rositi, sem zopet slekel dežne hlače in pelerino in ju stlačil nazaj v nahrbtnik.

Do Riega del Camino sem hodil neprestano po glavni cesti, ves čas naravnost proti severu. Cesta je občasno rahlo krenila navkreber, pa je zopet sledil blag spust. Okrog pa neskončna polja - žito, strnišča, oljna repica. V Riegu je tudi albergue. Zavil sem v bar Pepe, kjer je bilo kar nekaj gostov, med njimi pa tudi dva peregrinosa, ki sta me vabila, naj pridem v albergue, češ da sta tam trenutno še sama. Ker pa sem bil še kar svež, sem se odločil, da bom nadaljeval do naslednjega albergeja, ki je v 6 km oddaljeni Granji de Moreruelo.

Albergue v Granji je v istem poslopju kot bar, tudi lastnik je isti. Albergue je bolj beden, 10 postelj, 2 wc-ja in 2 tuša. Brez kuhinje, pralnice, vrv za sušenje perila je kar v mestnem parku, poleg peskovnika za deco. Imel sem kar srečo, saj je bilo zasedenih 9 od 10 postelj, jaz pa sem prišel kot zadnji v albergue. Šel sem v trgovino in si kupil milo, ker sem prejšnjega pozabil pod tušem v Zamori. Pa še nekaj sadja in litrsko pivo. Šel sem v park in pričel pisati dnevnik na laptop. Čez par minut je pristopila domačinka srednjih let, mi nekaj časa gledala preko rame, kaj počnem, potem pa me je opozorila „Tormento!“ in kazala na črne oblake, ki so se zbirali na nebu. Domneval sem, da me najbrž svari pred prihajajočo nevihto, zato sem na hitro zaključil z delom, pobral na pol popito pivo in zbežal v albergue. Z dežjem ni bilo nič, zato sem mirno dokončal pivo na stopnicah pred albergom.

Noč je bila precej nemirna. Do polnoči so bili hrupni gostje v baru, miru pa ni bilo niti kasneje. Celo noč so se po vasi potikali mladci in vpili ter prepevali. Drugo jutro sem izvedel od lastnika bara, da je bil nek „festivo“, 20. obletnica nečesa, kar nisem razumel. In visoko na drevesu sem opazil 2 lutki, moškega in žensko? Pa pred nekaj hišami v vasi so bile do oken postavljene veje. Podobno kot pri nas borovo gostuvanje. Žal nisem uspel izvedeti, za kak običaj je šlo.



Ni komentarjev:

Objavite komentar